چه موانعی بر سر راه فروش آنلاین مواد غذایی و خوار و بار وجود دارد؟

جدا از تمام مشکلات و مسائلی که پیرامون فروش مواد غذایی و خوار و بار وجود دارد، نکته ای که در مورد فروش اینترنتی این محصولات اهمیت دارد این است که تجارت الکترونیک مواد غذایی نیازمند داشتن انعطاف پذیری بالاست. برای مثال بررسی نظرسنجی ها نشان داده اند که اکثر خریداران ترجیح می دهند خرید آنلاین خود را درب منزل تحویل بگیرند و ۲۰% از آن ها به گزینه in-store نیاز دارند. در واقع خریداران نیازمند گزینه ها و شرایط متناسب با شرایط خود در خرید هستند. انتظار می رود در سال ۲۰۱۸ درصد خریدارانی که خواهان ارسال و تحویل خرید خود هستند افزایش یابد.

لذت از خرد اینترنتی و جذاب بودن این پروسه برای خرید نیز بسیار مهم است. برای یافتن ایده های جدید باید پاسخ کسانی را که خرید آنلاین مواد غذایی را از فروشگا های مجازی بررسی کرد. از ۸۷ از کسانی که خرید آنلاین نداشته اند، علت تین امر را موارد زیر دانسته اند:

  • ۴۱ درصد اعتقاد داشتند که خرید حضوری از فروشگاه های مواد غذایی برای آن ها لذت بخش تر از خرید آنلاین است
  • ۳۶ درصد حاضر به پرداخت هزینه اضافی بدلیل خرید آنلاین نبوده اند
  • ۳۳ درصد از آن ها اعتقاد دارند برای اطمینان از سلامت موادغذایی باید خودشان خرید کنند و به کسی که سفارش آنها را در خرید آنلاین جمع آوری می کند اعتماد ندارند
  • ۲۵ درصد گفته اند امکان خرید آنلاین در فروشگاه محلی که از آن خرید می کنند وجود ندارد
  • ۱۱ درصد تمایل به خرید آنلاین داشته اند ولی هیچوقت فرصت این کار را پیدا نکرده اند

جذب خریداران و تغییر عادت های مادام العمر آن ها از خرید حضوری مواد غذایی به سمت خرید آنلاین یک چالش برای فعالان حوزه تجارت الکترونیک خواهد بود. بررسی ها نشان میدهد تنها ایجاد امکان خرید آنلاین خرده فروشان خواروبار برای افزایش مشتریان انلاین کافی نیست. بلکه آن ها باید تلاش کنند تا یک تجربه لذت بخش از خرید دیجیتال را به مشتریان ارائه دهند. این تجربه لذت بخش از زمان ثبت سفارش آغاز شده و تا زمان تحویل سفارش باید مدنظر قرار گیرد. پس فاکتور مهم دیگری که در این زمینه مطرح است همکاری با شرکت لجستیکی متخصص و کارآمدی است که توانایی نگهداری، پردازش سفارش و ارسال مواد غذایی و خواروبار را داشته باشد.

چالش ها و موانع فروش مواد غذایی را در چند مورد زیر می توان خلاصه کرد:

  • تبلیغات و آشنایی مردم برای آگاهی از امکان خرید آنلاین مواد غذایی و خوارو بار
  • جلب اعتماد مشتریان و ترغیب آن ها برای یکبار امتحان کردن این گزینه
  • تهیه مواد غذایی تازه و سالم برای سفارشات روزانه و طریقه نگهداری آنها
  • روش ارسال مناسب نوع ماده غذایی
  • ارسال سریع و به موقع سفارشات بدلیل فسادپذیر بودن محصولات
  • استفاده از روش هایی برای کاهش هزینه ارسال

0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *